Göteborg

Göteborg! Åh, vilken fin stad. Den brukade stå på min hata-lista för det regnar nästan alltid när jag är där plus att Nordstan är en så himla tråkig galleria. Men,men! Nu så gillar jag den. Jag gillar den för dens marina stil och att alla resturanger och caféer ligger på samma ställe, då känns det som att det är lite mer liv och rörelse än om de är utspridda (som de tyvärr är i stockholm- det finns liksom inget stråk där staden aldrig sover).
Jag och min syster gick till ett av dessa caféer längs avenyn. Vi var på två olika; ett franskt och ett marint  (bilderna är från det marina. Man fick nämligen inte ta kort i det franska caféet).
Jag brukar va en sån som tycker bättre om att gå ut och fika på dagen (eller det är väll liksom mest normalt att man gör). Men åh vad mysigt det är att vara ute och fika på kvällen! Man ser hur solen går ner. Hör och ser stadens nattliga liv. Om det är kallt så har de oftast filtar, annars blir man varm av téet Och när man går hem är det lite lite mörkare och svalare, jag älskar att gå hem i mörker, vet inte varför.
Och på spårvagnen hem träffade jag en trevlig man vid namn Karl. Han var rätt full och gick fram och sa att han tyckte jag var vacker. Det gjorde min dag! Det är det som är så kul med sommaren; folk som kommer på att efter sommaren kommer jag inte träffa denhär personen så varför inte slå till och säga nånting fint? Varför inte göra någon glad liksom?
Det har jag gjort, på Peace & Love festivalen gick jag fram till en och sa att jag tyckte han var så himla snygg (för det var han!) och han blev jätte glad! Och jag kommer nog aldrig nånsin se honom igen och jag kommer aldrig nånsin ångra att jag sa det.








finaste téet jag någonsin druckit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0