Mr Moon

Om jag inte brydde mig om vad jag har på mig även fast det är så kallt ute skulle jag ta på mig de mest praktiska kläder,skor och mössa som finns och promenara hela vägen till skolan någon dag då vi började kring kl.12.00. Really. Det är så satans fint ute!
Jag skulle gå där, vara varm även fast det var kallt ute och lyssna på min ipod och fundera massor. Men framför allt: Jag skulle se hur Linköping vaknar till liv så som den gör varje morgon. Det är det som jag älskar med att min skola ligger i stan; Att varje morgon se folk som cyklar till jobbet, allas rutiner, pensionärer som gått upp tidigt bara för att gå och fika eller ta en tidig promenad, se solen som går upp och sprider lugn. Hur mycket klockan än är så är ingen särskillt stressad.
Och detta är ändå bara lilla Linköping. Tänk er då hur en lugn morgon i Stockholm eller Göteborg ser ut, åh.

Och skulle jag bli trött av att gå från ryd till stan? Hm. jo ganska. Men är man en promenad människa som jag så kan man gå hur långt som helst så länge man har bra sällskap eller en ipod med fin musik.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0