Lycka






Bilder från Håkan Hellströms singering i måndags. Fan vad lyckliga jag och Sonja var då!
Och på tal om lycka så minns jag i sommras när tidningen Corren frågade några människor "Vad är lycka för dig?" och då en kille på min skola svarade : "När man har lyckats på ett prov". Och då tänkte jag: Really? Hur kan Lycka vara att bli godkänd på ett prov? Är det verkligen så stort att man känner hur hjärtat tar ett extra skutt, att man känner sig så varm inombords och kan inte sluta le, att ingenting kan förstöra sin dag för man är lycklig? Blir man verkligen så pass glad av ett betyg?
Det är klart att om han tycker det så visst! Kul för han. Jag säger inte att han har fel, jag bara refererar till mig själv (det är ju så bloggar går till, right?) och ifrågasätter hans åsikt. För det är ju sån skillnad på glädje och lycka. Men visst. Jag kan känna lycka av små saker också. Men just prov känns så ytligt..
Lycka för mig är:
* När allt i ens dag tycks gå åt rätt håll och man är inte trött alls.
* När man har lyssnat på en jätte bra låt som gör en glad
* När man träffar en gullig hund som tittar nyfiket på en
* När man ser en söt kille och plötsligt möter hans blick. Man tittar bort och rodnar lite grann, men sen när man tittar på honom igen så tittar han på en, ler lite blygt och vi rodnar tillsammans.
*När man har gjort nånting storslaget och  lyckades riktigt bra med det!
* När en kille frågar "Får man sitta här?" när han vill sitta på platsen bredvid än på bussen.
* När man varit på en riktigt jävla bra konsert! (lite extra lycka om det är Mando Diao man har sett, haha)
* ..Och allt övrigt bra som har med kärlek att göra.

Vissa saker tycks vara små för att kalla lycka men de är iallafall inte ytliga. Och man blir varm inombords av dessa och kan inte sluta le, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Sonja

Åh, vad fint skrivet :D LYCKA!<3

Musik är lycka :D Håkan är lycka :D

2010-10-20 @ 19:30:32
Postat av: Lollo

Tack så mkt Sonja! :D

2010-10-20 @ 22:08:15
Postat av: Sonja

Hhaha, varsågod :D

2010-10-22 @ 16:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0