10 April

Och plötsligt när jag gick där på den leriga vägen i den fuktiga skogen slog mig tanken "Tänk om det finns nån groda i den där lilla bäcken bredvid mig" så jag tittade mot bäcken och där var den! En löv-groda!
Det är så konstigt men ibland ploppar saker upp i mitt huvud, som om jag hade två hjärnor, och det som den där andra hjärnan säger till mig är nästan alltid rätt. Helt sjukt. Det kommer som en blixt från klar blå himmel.

Precis som att jag för ett tag sen vaknade en morgon och tänkte "Jag måste se på MTV nu, det är nåt jag borde se" och Mando Diao var med i 3from1.

Eller som att jag alltid känner på mig när mando diao spelar på radion.

Eller att jag alltid lyckas få upp rätt sida på första försöket när mando diao är med i tidningen.

Eller som att jag ibland känner på mig att idag kommer jag träffa någon jag  sällan ser på bussen.

....med mera med mera...



en lövgroda jag målade en gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0