Sadness is my boyfriend.Oh sadness I am your girl

Jag har aldrig gillat valborg. När man var liten så gillade jag den inte eftersom det blev alltid så kallt när man stod där och kollade på brasan. Och hur kul är det att kolla på en brinnande hög av pinnar egentligen?
Sen när jag blev äldre så kände man sån press på sig att man måste vara ute och festa. Men varför just på valborg? Vad är det speciella? Och jag blir hellre full nån dag som inte är en fjortis-fylle-dag.
SÅ. Denna valborg ska bli så som jag vill ha den:
Min syster ska ut på någon fest. Mamma och pappa ska se på brasan. Alltså har jag huset för mig själv!
Jag ska poppa popcorn, äta godis, och se på film för mig själv. De som jag tycker är bra och som jag vill se som ingen vill se med mig: Amelie from montmartre och Nowhere boy (handlar om John Lennons ungdom, innan de blev kända) och om jag hinner kan jag se Totoro! haha! Åh, så himla bäst det kommer bli. Och alla som är ute och festar och blir fjortis-fulla kan ta sig.


Kommentarer
Postat av: Sonja

Åh, håller verkligen med dig! Vad är egentligen grejen med Valborg? Din Valborg verkar mycket mer lockande faktiskt. Skulle gära fira den med dig! 8D

2011-05-01 @ 17:45:41
URL: http://funderarfabriken.blogg.se/
Postat av: Néa

Haha, fast.. detdär är ju filmer som jag gärna ser också ;) men ja.. hoppas du hade det mys :]

2011-05-01 @ 19:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0