Lite mer tidnings poesi

Här är den poesin jag pratade om igår [under bilden kommer en förtydligande text om vad som står, heh. Läs förtydligandet först, sen bilden, det blir mer liv i texten i bilden än när all text är likadan]:


New Life for the Troubled
Låt din pedagogiska kunskap värma solen
Väck slaget du inte vill veta mer om
vad ska värdegrunden vara bra för?
ditt samvete tar över
Kontakta mig
Vi ska stråla med våra livslånga sommardrömmar

Minnen från livet
Var finns lösningen?
Hur blir en lång hall mindre lång?

Rätt fin blev den ändå! Lite djup sådär. Det var sjukt kul att fixa ihop den med en början, ett slut, massvis med ord. Det blev allt en liten historia av det. I poesi form. Just slutet på den tycker jag man kan fundera lite över.

Jag ska göra flera tror jag. Jag har liksom mina konstnärliga perioder: Fisk-perioden (som inte är riktigt över), grod-perioden (inte heller över), dekopage-perioden (är jag lite i mest hela tiden) och nu tidnings poesi perioden.

Denna posei var tillängnad Néa. Sen lovade jag göra en till Jossan och en till Alex. Kanske en till Sonja med ifall hon vill ha nån (?). Jag fick en idé att jag kanske kan posta dom. Skulle det inte vara kul att få en tidnings poesi på posten? med brev? Skulle jag tycka iallafall! Även om det kanske ser läskigt ut med utklippta bokstäver sådär, som ett hotbrev, haha. Fast det är ju lite fint ändå att det som ser ut som ett hotbrev är en fin liten dikt ifall man kollar noga. Det tycker jag iallafall.


Kommentarer
Postat av: Sonja

DÖR. Vad fiiiint!!! Älskar "Vi ska stråla med våra livslånga sommardrömmar". Jättefint. Och den sista "Hur blir en hall mindre lång?"

Skicka en till mig, snälla? Haha :D

Och det där med perioderna är kul, haha!

2011-04-14 @ 21:40:47
URL: http://funderarfabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0