Stockholmia

Senast jag var i Stockholm så såg jag några ringar på Antikt,Gammalt & Nytt (om ni inte har varit där då ni har varit i sthlm så har ni verkligen missat något...). De var så himmla fina! De var precis som sånnadär rik-tant-ringar i starka färger som marin-blå ,smaragd-grön, mörklila, cerise(stavas?)-rosa med mera med mera! Men då jag var där förra gången köpte jag ingen, vet inte varför.
Men igår gick jag dit och jag köpte en grön! Sjukt fin är den. Och eftersom jag har så mycket rött så tyckte jag den skulle passa. På Antikt,Gammalt & Nytt hittar man ringar i starka färger som är fina och inte ser billiga ut som de gör på H&M och Gina tricot (ni vet, En stor fyrkantig diamant som är typ lila eller ljusblå på en silverring). De ser så antika ut. Fint!




Sen så köpte jag en studentklänning. Den är fin, den fanns i vitt eller cerise-rosa. Jag tyckte bäst om den cerise-rosa egentligen men... Man ska ju ta studenten i vitt...
Den är fin och fluffig, slutar ovanför knät, lite 50-tal tyckte cissi att den var. Men jag skulle gärna ha den ännu fluffigare så nu måste jag leta efter en underkjol.
Ni får inte se nån bild på klänningen för det ska ju vara lite överraskning liksom.

Men jag har en till sak att berätta om om Stockholm: Utanför vår lägenhet sitter det två duvor som har byggt bo med ungar i. Dock är det inget bra ställe de där tur-duvorna har byggt bo på (ni ser dom till höger på bilden under):


Om någon fäller ut markisen så är deras nya bostad förstörd. Tråkigt.
För övrigt så är bilden tagen från köksfönstret som har utsikt över bakgården. Så nu vet ni det!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Åh, vilken fin ring! Jag måste också gå dit någon gång... Och åh, jag vill se din klänning 8)Den låter riktigt fin.



Det verkar som om de som bor i den där lägenheten mest använder persiennerna, som tur är, haha. Eller det får man hoppas på i alla fall.

2011-04-10 @ 16:38:37
URL: http://funderarfabriken.blogg.se/
Postat av: Néa

Ååååh, så himla fin ring, älskar den gröna färgen! :o

2011-04-10 @ 22:15:10
URL: http://ssnea.blogg.se/
Postat av: jossan

ååååh ringen<3 vill me gå dit 8)

2011-04-11 @ 08:14:17
URL: http://thrhtr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0