I övermorgon tar jag studenten.

Jag tycker inte studenten är rolig för fem öre.
Eller iallafall inte allt runt omkring. Åh, jag vill inte,orkar inte. Jag känner mig som världens mest negativa människa som tycker såhär men det är verkligen inte roligt alls. Jag längtar tills verkligen ALLT med detta student firande är över. Jag vill inte fotas i trädgårdsföreningen med klassen, dricka champange, ta massa foton, vara glad med la familia, äta middag med klassen (eller det KAN bli kul..jag hoppas hoppas).
Sen kommer jag vara full och glad, hoppas jag.
Det jag VERKLIGEN inte ser fram emot är att fotograferas hos fotograf som mina föräldrar vill att jag ska göra...ååååååååååååååh neeeejjjjj. Jag vill inte stå där, med strålkastare och nån östgötskfotograf som säger "Stå liiiite bredare med benen och överkroppen liiiite vriden åt höger. Upp med hakan. Lite mera hitåt. Sådär ja! Och så ler vi nu! Woho!" "Sen kan vi ta ett foto då du ser lite sådär kaxig ut!"
Jag dör hellre. Jag måste komma undan detta öde på något vis.
Jag längtar lite till dagen efter, så länge jag får vara ifred, så jag kan tänka lite och sådär.

Kommentarer
Postat av: jos

åh jag måste faktiskt hålla med dig.. jag längtar med tills allt är klart. liksom alla lärare som kommer gråta, och att åka runt överallt och alla ska säga sina "final words". man känner sig ganska pessimistiskt men faktistkt, skulle va najs om man kunde snabbspola fredagen

2011-06-08 @ 21:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0