Samuel


När jag fyllde år fick jag ett bonsaiträd. Först när jag fick det tänkte jag "Va fan, det var ju inte ett sånthär jag ville ha, vad är dethär för jävla klump-träd som inte alls ser ut som en mini-ek....Vad gör jag nu? Dethär vill jag ju inte ha..fan."
Men efter ett tag såg jag det fina i det fula klump-trädet. Det har trotts allt en fin form och jag ska ta hand om det. Jag kan ju alltid skaffa en liten mini-ek nån annan gång i framtiden.
Jag fick också en artikel om bonsaiträd. Där stod det "Att ge bort ett bonsaiträd till någon är som att ge bort ett djur". Jag trodde att bonsaiträd var något man vattnade en gång i veckan och som tyckte bäst om att vara torra och stå i mycket solljus. Men de ska vattnas ca varannan kväll plus att man ska duscha trädkronan varje dag. Och om trädet är väldigt torrt kan man bada det, då håller det sig i 2 dagar utan vatten.
...Jag gillar det här! Jag gillar att jag äntligen har något att ta hand om sådär, som ett djur. Jag har en vattenkanna i mitt rum så att jag kan vattna den om kvällarna. Sen ska jag skaffa en blomspruta så att jag kan duscha trädkronan på morgonen. Jag har hört att det är svårt att ta hand om bonsaiträd om man inte har tid, men jag har tid! Jag ska ta hand om den.
Eftersom den kräver så mycket av min tid tänkte jag att den förtjänar faktiskt ett namn. Först tänkte jag Laban, men det ska ju min sköldpadda heta. Sen tänkte jag Vincent, Klemens, fast nä. Sen kom jag på att jag kan ju döpa den efter någon person, kanske någon 1800-tals förtfattare! Men nej, kom inte på någon. Så tillslut tänkte jag att jag kan väll döpa den efter någon i Mando Diao? Och vem passar då inte bättre än Samuel som jag tycker så mycket om? Dessutom hedrar jag då Samuel eftersom han inte längre är med i bandet.
Så Samuel fick det bli!
Jag ska verkligen försöka ta väl hand om honom. Det vore väldigt trisst ifall han dog.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Men ÅÅÅÅÅHHHHHH, jag vill också ha ett klump-bonsai-träd som heter Samuel!!! Eller ja, jag vill i alla ha ett bonsaiträd. Sen får det se ut precis som det vill. Och så kan det ju inte heta Samuel eftersom din Samuel heter Samuel 8D Men åh. Vill också ha något att ta hand om. Och spruta vatten på varje dag.

2011-06-19 @ 00:21:49
URL: http://funderarfabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0