Ännu en Gustaf

Idag såg vi en film på filmkunskapen som jag fasades lite för att se, vi skulle se Nosferatu. Det är en stumfilm från 1922 om en vampyr. Jag trodde inte att den skulle vara läskig men jag tycker att självaste "Nosferatun" ser äcklig ut och jag har fått nog av äckliga filmer. Men den var inte läskig alls, lite gotisk kanske, men inte läskig. Den var rätt bra, mest för charmen med stumfilm men också att jag såg en Väldigt snygg människa! (och så är han från 1920 talet och dog på 70-talet... buhu)
Han heter Gustaf von Wagenheim.







 Finast! I filmen hette de Hutter och Ellen







Oh, han var så charmig till utseendet.
Och här är ett klipp från första scenen ur Nosferatu där han är med: http://www.youtube.com/watch?v=tW1iAhgz0P8


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0