M som i Måndag. M som i Misslyckat.

Så jag satt och skrev en filmanalys på filmkunskapen. Alla i gruppen gjorde det. Det var helt tyst i salen och alla skrev ihop sitt bästa medans läraren satt vid katedern.
När jag var nöjd läste jag igenom vad jag hade skrivit, tyckte det var as bra, reste mig upp och gick fram och lämna in det. Allt jag tänkte var "Var diskret, var diskret, var diskret!!" Jag tog mina saker, min jacka, min väska, min halsduk. Sedan kom jag på att jag inte hade lagt i böckerna i väskan och var tvungen att bära dem också. Såklart tappade jag pennskrinet på vägen förbi läraren sa "woopps.." tog fumligt upp det och tänkte "ta dig ut härifrån nu nu nu nu!" Jag inprincip slängde mig mot dörren, gick ut, råkade smälla igen dörren. Och där satt alla och skrev prov och kanske såg allt.
Den enda tjejen i gruppen skämde ut sig (enligt henne själv iallafall).
VARFÖR skämmas över en sån fånig grej som detta? Jag förstår inte. Men jag kände mig som om jag var 12 igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0