Tankar man tänker när man går hem mitt i natten

Igår natt när jag skulle gå hem så gick jag själv i ryd. Plötsligt hörde jag att det prasslade ganska högt inne bland träden och det blev högre och högre, som om jag gick närmare det. Och som nog alla känner/tänker när de går hem mitt i natten så tror man att man ska bli mördad eller våldtagen. Så jag tänkte "Fan, nu är det nån våldtäktsman i skogen och detta kommer vara värsta dagen i mitt liv" och jag började gå fortare och höll om min mobil, ifall att.
Men sen slutade det prassla. Så jag stod still ett tag.
Ett svagt prassel började igen och det kom närmare.
Men ut ur mörkret kom det inte ut nån mördare eller våldtäktsman. Det var bara en liten igelkott. Den kanske byggde bo eller så. Haha! Åh, jag blev så glad!
Och vem kunde tro att en liten igelkott kunde föra så mycket väsen av sig?

För övrigt så är ju igelkottar bland de sötaste djuren som finns, åh, om det fanns tama igelkottar skulle jag lätt skaffa en.


Kommentarer
Postat av: Håkan Wikell

Alla igelkottsvänner är vänner till mig!



Besök facebook Håkan Wikell

2012-02-26 @ 23:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0