I drömmen jag drömmde drömmde jag om dig

Jag drömmde att du bodde i ett träd. En tall, en väldigt väldigt hög tall. Den hade bara grenar högst upp så jag förstod inte hur du kom upp i det men på något sätt hade du väll lyckats. Du hade min basker hos dig men jag kunde inte klättra upp och hämta den. Jag försökte om och om igen men det gick inte. Du ville att jag skulle kämpa, du vägrade kasta ner den till mig.
Naturen runt omkring var väldigt fin och sommrig. Runt ditt träd flög det svarta fjärilar.

Sen ropade Kitte att nu får jag sluta upp med det roliga och komma tillbaka till skolan. Så så fick det bli.
Vad jag vet så fick jag aldrig tillbaka min basker.
Och vad jag vet så kom jag aldrig upp i ditt träd.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Men åh, vilken fin men underlig dröm! Gillar det där med de svarta fjärilarna, låter så fint.

2011-05-29 @ 22:18:48
URL: http://funderarfabriken.blogg.se/
Postat av: Néa

Låter som en mysig men ganska frustrerande dröm. Jag har haft liknande drömmar då man inte riktigt "når fram" till något man vill nå fram till xD

2011-05-29 @ 22:38:50
URL: http://ssnea.blogg.se/
Postat av: jossan

vet inte vem det handlar om riktigt, men jättefint skrivet<3

2011-05-31 @ 21:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0