På siståne

Jag börjar känna mig vuxen på nåt sett.... Fast ändå inte.
Jag har en sånhär känsla: Jag längtar hem från skolan för skolan är så seg och tråkig och jag är så satans skoltrött (=ovuxet). Men samtidigt så har jag så kul med mina nära och kära vänner. Och samtidigt vill jag hem och mysa, men jag vill vara själv, utan familj (=vuxet att klara  sig själv) (nej ush vad taskig jag känner mig som tycker såhär... Men de tycker säkert att jag är jobbig ibland tillbaks..eller nåt.).
Jag skulle villja försvinna i en vecka. Utan dator eller mobil (eller...jag skulle villja vara visas som offline i en vecka på faceook då, annars kan jag vara utan dator).
Vara själv med de människor man trivs med.
Och sen vill jag kunna komma hem till en varm och mysig lägenhet, som den i stockholm, kanske en katt också. Där skulle jag mysa framför datorn och fundera över livet, titta på tv, dricka te, titta på snön, kanske bjuda över nån kompis. Och när jag skulle bli ledsen skulle jag kunna gråta ut utan att behöva gömma mig och höra frågan "Är du ledsen?"
JAG VILL HA FRIHET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0