En dag i stan

Mitt hår är mjukt och lent, lagom långt och mmmh,  jag älskar känslan av nyklippt hår. Dessutom är luggen perfekt! Och som vanligt (dessa dagar då jag har denna frissyr) så säger frisörerna "åh så fint det blev!" när jag är klar.

Så. Ja. Idag har jag klippt mig! Efter att jag hade gjort det så gick jag lite på stan, vet inte varför egentligen. Jag kände väll att "Nu har jag ju väl släpat mig hit (till stan), då kan jag ju gå och titta lite". Så jag gick till Lindex och provade ett par svarta runda solglasögon som jag kanske vill köpa. De såg så coola ut, runda liksom!
Sen gick jag till Vila, jag brukar annars inte gå dit, men nu gjorde jag det. Och där... där såg jag henne...i kassan... Sofia, som gick i min klass från 7:an till 9:an. Vad fan gjorde hon där? Ni ska se henne alltså! Hon är bland den största fjortisen jag någonsin sett (växer aldrig fjortisarna upp? Jag har inte sett denna människa på 4 år, ändå ser hon fortfarande likadan ut).
Jag förstår bara inte varför folk anställer en fjortis till en icke-fjortis-affär! Hennes nivå av stil är så pass låg att hon inte ens hör hemma på gina tricot...
Vart är världen påväg? ibland undrar man alltså...

Nåja. Jag gick snabbt därifrån och jag hälsade aldrig på henne, bara stirrade. Det blir liksom så med sånna människor.
Det är det som är en såndär jobbig sak med denna stad, man träffar folk som man (tyvärr) fortfarande minns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0