Söndag 14:e augusti

Jag vill gå upp super tidigt på morgonen en solig höst dag och sitta vid ett café och dricka espresso och kanske äta scones eller nåt.
Se Linköping vakna till liv liksom. Det är en såndär sak jag alltig viljat göra.
Men jag känner nog ingen som vill göra det med mig så det får jag nog göra själv..haha, dock skulle det sluta med att jag aldrig åkte dit. Jag skulle vakna på morgonen  och tänka "Men det är ju så fruktansvärt skönt att sova! Jag orkar inte...". Men om jag skulle dra iväg själv så skulle jag ta med en bok eller min stickning. Sen så skulle det vara jätte kul ifall någon av mina vänner kom förbi och höll mig sällskap lite senare.
För det sorgliga med att sitta själv på café är att de i kassan ser än gå dit själv, sitta där själv i några timmar och sen gå hem själv. Då tror de coola espresso house människorna att man är sorgligast i världen och inte känner någon. Åh, det är det som är så jobbigt med att vara själv. Även om man vill vara själv så vill man det samtidigt inte just av den anledningen att folk ska tycka och tänka så satans mycket. Hm...
Sen så är ju allt mycket finare i tankarna än vad det är på riktigt.
Det skulle nog sluta med att jag satt där i en timme, tröttnade och åkte hem med en tom buss (eftersom alla åker ju TILL stan på morgonen, inte från). Sen skulle jag komma hem utan att ha någonting alls att göra och bara känna ångest och tänka "fan vad meningslöst".

Vill ingen gå och sticka och fika med mig en tidig höstmorgon? Snälla?


Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag går jättejättegärna med dig! Helt klart. Bara de har öppet så, haha. ;D Vi får göra det någon gång. En dag på lovet eller på någon studiedag. :D

2011-08-14 @ 20:56:49
URL: http://funderarfrabriken.blogg.se/
Postat av: jossan

jag kan göra det :D!!!

2011-08-15 @ 00:44:16
Postat av: sara

Jag har en dagens blogg tävling... skulle vara kul om du ville vara med! :D

2011-08-15 @ 01:42:52
URL: http://nolongerironic.webblogg.se/
Postat av: Néa

Jag gör det supergärna också! Det har jag också velat göra ett bra tag 8)

2011-08-16 @ 23:54:21
URL: http://ssnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0