Jag sa upp mig för att fånga lite sol

Man ska "skaffa sig ett liv"
Göra något
För att vara levande
Inte ha tid till småsaker
Att sitta och ta det lugnt eller inte göra nånting viktigt är tydligen inget liv

Men jag har ju inget jobb
Pluggar inget särskillt
Spenderar dagarna med gym, böcker, städning, träffa vänner, sitta vid datorn
Jag trodde att jag skulle bli deprimerad men det är jag oftast inte
Jag trivs helt enkelt
Men ibland
Så ser jag de som inte har tid
De i min familj som ska upp tidigare än oss andra till sitt jobb
De som inte hinner äta upp resten av sin mat
...och har för mycket att tänka på för att ta undan den...
Eller den som glömmer att den faktiskt har namnsdag idag

...Eller det kanske är fel att säga att jag är deprimerad?
Men jag känner mig inte levande
...Egentligen är det inte det jag känner
För folk är faktiskt förvånandsvärt stolta över mig ändå
Men det är det jag borde kännna så därför känner jag så
Jag känner att jag inte förtjänar all stolthet och kärlek
Förstår du?
Ty gör man inget är man inte levande
Ty gör man inget är man en skam
Ty har man tid
så är man död.


Kommentarer
Postat av: Anonym

neej lollo du är inte död! må inte dåligt över att du inte har ngt jobb. det är okej! många har inte det, inte jag, typ ingen från klassen haha.

Och du må inte ha ett jobb, men du är en människa. Och du lever. men jag vet känslan så jag ska väl inte säga ngt ingentligen haha. Men,man säger ju att jobbet inge gör människan, och att en person inte är sitt jobb.

och du förtjänar stolthet och kärlek! you doo

2011-11-22 @ 22:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0