Brev, perfekta halsdukar och vackra äpplen



I förrgår när jag kom hem så fick jag ett brev från arbetsförmedlingen att de behöver någon som kan sköta enklare kontorsarbete; posta brev, kopiera papper, vattna blommor, sortera papper osv osv. Så de kontaktade mig och nu ska jag på en arbetsintervju nästa vecka. Om jag får jobbet (OM) så börjar jag den 7:e november och fortsätter sen i 4 veckor, mer än så vet jag inte.
Detta känns lite oförtjänat. Folk kämpar ju verkligen med att få ett jobb. Men jag har inte kämpat alls, det har inte funnits tid helt enkelt.
Å andra sidan har jag varit duktig och aktiv på andra sätt i andra viktiga sammanhang. Jag är fortfarande en planerare, en aktiv människa och ansvarsfull. En duktig person som pluggar mycket om det finns något att plugga (körkort och sånt). Ändå säger ingen "Amen va roligt!" när jag berättar om brevet, vilket jag ioförsig kan förstå...
Men visst önskar man att folk kunde göra det ändå. Att någon ser att jag är fortfarande duktig på andra sätt. Åh, kan jag inte få vara glad för detta?
Men aja. Jag kanske inte får jobbet. Och jag är lika glad för det. Det är väll lika bra kanske?

Nåja. På tal om annat så har jag stickat klart min krage, den blev riktigt bra! Dock saknar jag att sticka på den, den var väldigt lättstickad. Jag kanske gör en till.
Och våra äpplen i trädgården är det finaste jag vet just nu. Jag önskar att jag kunde ha ett som acessoar och lysa upp tillvaron med.


Kommentarer
Postat av: Sonja

Åh, din vilken fin krage! Och äpplen. <3

Och grattis till jobbet, för jag tror att du kommer få det. Jag tror på dig. :)

2011-10-21 @ 22:41:42
URL: http://funderarfabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0