Hjorten

Jag drömde att jag levde på 40-talet och hade en väldigt stilig pojkvänn. Jag mötte honom på en fest, en såndär fest man kan se i någon 40-tals deckare. Det första jag la märke till hos honom var hans stora, klara, mahognyfärgade ögon. Jag tänkte "Om man vill ha ett exempel på rådjursögon så är han det bästa exemplet man kan ha".
Han hade brunt och lite yvigt hår. Tydliga kind- och käkben. Han var smal men ändå ståtlig och lång. 
Han var rätt mystisk på nåt sätt, vet inte varför. Han var inte alltid så social. Tänkte mycket.
Det speciella med han var att han om nätterna förvandlades till en ståtlig hjort. Ungefär lika ståtlig som bambis pappa.
Han förstod fortfarande vad jag sa men kunde inte svara med ord, eftersom han var en hjort. Men jag tyckte väldigt mycket om honom ändå, även om han blev en hjort om nätterna. Och även fast han aldrig sa särskillt mycket.


Bildkälla: http://weheartit.com/entry/14376945

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh vilken härlig dröm altså<3

2011-09-06 @ 20:44:35
Postat av: Sonja

Fin dröm! Vill också kunna drömma sånt fint, haha.

2011-09-07 @ 17:13:43
URL: http://funderarfabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0