583691

Jag gillar inte när man går själv bland folk och så tänker man "Jag kaaanske skulle gå dit först innan jag gör det där, eller..?" och så känner man sig dum som står själv och velar. Folk måste tro att man är någon slags enstöring.

Eller när man har tagit på alla ytterkläder, dragit ner tröjan så långt det går så att den täcker byxorna/kjolen och dragit ut ärmarna så att de inte knögglar sig innan för jackan. Sen så böjer man sig ner efter paraplyet och känner hur detta förstörs.

Eller när man går till bussen och  ser hur en annan person hinner preciiis före till busskuren och man tänker "fan. Och nu tänker jag inte sätta mig där för jag vill inte sitta med nån jag inte känner". Så står man där och ser dum ut.

Jag hatar när man går och personen går liiite för fort för att man ska kunna gå om det men också liiite för långsamt för att man ska kunna gå sin normala takt utan att hamna bredvid människan.

Jag hatar när man tror att det ska bli en kylig dag, sen går man ut och känner hur fötterna bränner av värme.

Jag gillar inte när man är i en folkmassa bland okända människor där alla har någon att prata med. Men själv så känner man ingen och man sitter där tyst, kanske tar upp sin mobil för att låtsats sms:a med någon.

Jag gillar inte när man ska ringa till något företag och så låter de stressade i telefonen och man känner sig jobbig som ringde och ens rädsla för att ringa till folk blir värre.

Jag gillar inte när en okänd människa sitter preciis så att man inte kan undgå att kolla på den och man får ont i ögonen av hur man försöker att titta på annat.


Men vad jag minst gillar just nu är att köra bil...Det är nästintill hemskt. Men jag måste ju ta körkort. Om jag nu ska ha min värdighet i behåll.



Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag förstår dig precis. Även om jag inte alltid känner likadant, haha.

2011-09-02 @ 23:28:30
URL: http://funderarfrabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0