Dagen idag.

Idag har jag haft en ganska så hemma-fru-dag känner jag. Eller någonting i den stilen iallafall.
Jag har bakat kladdkaksmuffins och en karameliserad persiko-kaka (det ni!). Persiko kakan var blev så himla god men också så himla mäktig...Nåja! Min familj uppskattade den, specielt mamma som slapp baka.
Sen har jag rensat min bokhylla. Det ser något bättre ut nu. Det är liksom såhär: Övre delen av hyllan är fin, resten av hyllan är fylld med skor och lite gosedjur och student-saker.. Vet inte vad jag ska göra av detta... Jag får lösa det någon gång i framtiden..

Sen har jag fått en fundering: Jag kanske ska börja skriva dagbok igen. Inte varje dag alltså, men när jag känner för det. Det kan vara rätt nice att skriva av sig ibland. Det måste vara en bok som är tillräckligt ful för att skriva onödigheter i, men tillräckligt fin för att uppskattas. Jag får se om jag hittar någon sådan..haha.

Sen så vill jag köpa massa saker! Diadem och byxor (sånna med veck som går till ankeln) känns väldigt viktigt just nu. Speciellt nu när jag har tittat i min fina audrey hepburn bok. Ikväll ska jag se en film med henne vars svenska titel är Prinsessa på vift (kommer inte ihåg orginaltiteln men den är inte alls lik den svenska iallafall). Den har fått flera oscars nomineringar så jag hoppas att den är bra, men det är den nog.

Och nu ska jag sluta detta röriga inlägg för jag har ont i huvet. Hej svej.



Min bokhylla so far. Känner att det visar rätt så mycket av mig och det jag vill få med (Förutom twilight böckerna! ..men vad gör man..jag älskade ju dom när jag var 13, innan de blev "coola")

Kommentarer
Postat av: Sonja

Haha, åh! Fin hylla! Vad kul att den lilla rosa amigurumi-figuren står där uppe, bredvid elefanten. De passar fint ihop. Och vem den lilla söta filuren på fotot? Hihi. :D

2012-02-25 @ 22:34:32
URL: http://funderarfabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0