2 månader

Idag har jag och Jesper varit ihop i två månader. Det är egentligen ingenting att fira. Två är ju så nära ett och ett är ju så nära noll och noll är ju ingenting. Men ändå. Jag gillar att fira småsaker. Lite firar jag det väll genom detta inlägg.

Jag tror att jag inte har berättat så noga för er, mina närmaste vänner som läser, hur vi träffades. Därför får temat på detta inlägg bli det:

Vi träffades på krogen. Den som heter ågatan men som alla kallar ”Yngves”. Jesper är en person som jag redan visste vem det var tack vare facebook och tack vare att jag är så bra på att snoka runt folk där. Han har en gemensam vän med mig så varje gång min gemensamme vän kommenterade något hos honom dök det upp på min wall och jag tänkte ”åhåå! Vad är det här för en snygg person?” och så tittade jag på det lilla man kunde se om honom och hur han såg ut.

Sen glömde jag bort honom. Eller rättare sagt: Jag snokade inte runt på hans facebook sida mer. Förens den dagen då jag anmälde mig till en bildkurs på LiU och fick ett informations mail om den. I mailet stod också vilka det hade skickats till och jag kände igen ett namn. Jag sökte upp namnet på facebook och det var Jesper med de fina glasögonen som dök upp igen. Då blev jag väldigt väldigt väldigt sugen på att börja på kursen. Dels för att snyggingen gick där och dels för att han gillade bild! Jag har aldrig mött en kille tidigare som är bildintresserad (och dessutom snygg). Men det gick inte. Jag jobbade i fotoaffären 9-18 och hade varken ork eller tid med en kvällskurs på LiU.

Två månader senare hade filmen Hungerspelen premiär så jag, cami och néa gick och såg den på bio. Efteråt sa vi att ”Vi kan ju inte bara åka hem nu! Kan vi inte gå och ta en cider på Yngves?” så vi gjorde det. När jag hade klivit in för dörren på Yngves blev jag stillastående för några sekunder. För där satt han, snyggingen med de fina glasögonen. Men just då visste jag inte att det var han. Våra blickar möttes och vi spanade in varandra under hela tiden jag satt där och drack cider med cami och néa. Men ingen av oss gick fram. Tillslut var det dags för oss att gå. Så jag reste mig upp, tog på mig jackan, vinkade till honom och gick ut. Då gick han snabbt upp och tog sig fram till mig genom allt folk och sa ”hej!”. Vi gick ut och pratade en stund. Han presenterade sig och sa att han gick samma bildkurs som cami (som också hade anmält sig till den) så då förstod jag att det var han och blev lite extra glad. Han fick mitt nummer och redan dagen efter sågs vi igen och åt glass. Sedan dess har vi fortsattit att träffas och tillslut blev vi ihop. Vi kom väldigt bra överens från första stund. Annars när man dejtar någon man träffat från krogen upptäcker man ofta att man inte har något gemensamt, eftersom man bara började dejta för att personen var snygg.

Det roliga är att varje gång man hittar en snygging på facebook som bor i samma stad så har man en liten tanke ”tänk om jag skulle bli ihop med honom” men den tanken spinnar man ju inte vidare på eller gör något av. Men denna gång blev det faktiskt så! Tillslut fick jag honom; den där snyggingen med glasögon.

 

 

[blogg.se knasar så jag kan inte lägga upp någon bild...]

 


Kommentarer
Postat av: Sonja

Haha, ÅH, vad kul och fint! Grattisgrattis!

2012-06-10 @ 21:35:40
URL: http://funderarfabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0