Bilder på sommaren ur min röda telefon

Min mobil har sån dålig kvalité på sina bilder att det inte ens är charmigt.. Nåja. Jag har tagit några bilder av sommaren iallafall, mest för att jag inte orkar bära runt på min kamera hela tiden.
Enjoy!:



En regnbågig ballong flög över bakgården på en skola jag gick på för väldigt väldigt länge sen.


Jag har denna sommar tänkt mycket på att det är ju faktiskt väldigt stiligt att ha växter i annat än krukor. Därför tog jag kort på dessa då jag stod i en kö för att köpa glass.



Påvägen hem från stan en varm sommardag fick Néas cykel punktering, så vi gick hem (ca 6km) eftersom jag ändå skulle få vänta en halvtimme på bussen så gick vi ihop. Påvägen genom skogen hittade vi vildhallon!


Förra bilden var på Néas hallon, denna är på mina.
Har ni nånsin tänkt på att sommrar har oftast en röd tråd liksom? Denna sommar skulle jag säga att den röda tråden är nog att jag ständigt hittar vildhallon, vart jag än går.



När jag och John promenerade så såg John plötsligt en död näbbmus (?). Nu tycker ni säkert att jag är dum som tog kort på den och att bilden är grotesk. Men jag tycker den var fascinerande faktiskt; Det ser ut som att den sover. Och det ser inte ut som att den blivit påkörd. Jag tror att den dog av chock eller av ålder. Den dog nog inifrån. Kanske slocknade ljuset hos den lilla musen, den förlorade kanske sin livslust.



Denna sommar har Rydsskogen varit min, jag har varit i den varje dag nästan och jag blir lika glad då jag ser svampar och att hösten är påväg.



Espresso på Espresso house! Med Néa och John.



Jag hittade en groda!!<3 Jag ville ge den ett vildhallon (jag sa ju att jag hittade vildhallon överallt!) men som ni ser så ville den inte ha det. Vi döpte den till Prickolo, för den hade en prick på magen. Jag blev så fäst vid den lilla grodan att jag ville inte släppa den, men det gjorde jag tillslut. Hoppas han får ett bra liv, lilla Prickolo.



På samma ställe där jag hittade grodan så grillade jag med Néa, Jossan och Cami.


..en dag efter det så hade vi en fest hemma hos Cami med prinsess. och pyjamas party- tema, haha! Man skulle ta med sig ett gosedjur, jag tog en stor rosa kanin för den passade bäst till mina kläder. Bilden föreställer då jag åker med bussen hem tillsammans med den. Folket på bussen stirrade på mig.. Men jag låtsades som ingenting.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0