Den krokiga sjön

Jag är hemma från Skellefteå där min farmor bor, och sen till vårat landsställe Kroksjön.
Farmor är kul! och snäll, och äldre än gatan (hon fyller 93). Sen hälsade jag på pappas moster Elsa, hon är gammal som gatan och väldigt kul hon med. Hon tycker om att prata om pojkar, haha, det är kul! (så länge inte pappa sitter bredvid).
Det är alltid så mycket vackert och vemodigt där i Skellefteå och kroksjön. Man påminns om gammalt och att allt snart tar slut, att man måste ta vara på saker och ting. Det är som att allt i livet, hur fort det än tycks gå, så står det som stilla i Kroksjön.

Jag tycker om vår vind i kroksjön. Där är allt kvar från när pappa var liten och farmor var ung. Cissi tycker den är läskig och ointressant, så jag fick gå upp själv. Jag hittade en stor kartong med sjukt gamla tidningar! Från slutet av 40-talet! Så fint att jag vet inte vad. Så ÄKTA! åh, nej nu slutar jag skriva, ni får titta på bilderna:




Vildhallon!









Vinden.






























Haha! Bäst ju! "Vad är television!" Det är ju lite historiskt liksom. Dehär tidningarna (jag tog hem två stycken, mer än så hann jag inte titta bland dom, tyvärr) ska jag vara väldigt rädd om.



Reklamerna alltså! <3 "Vi träffas och trivs.. ...Vid en kopp GEVALIA"



Kommentarer
Postat av: Sonja

Åh, så himla fiiint! Älskar båten! Och tidningarna är ju bara åh.

2011-08-09 @ 18:19:51
URL: http://funderarfrabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0