hm.

När man är arbetssökande, vilket jag är, så måste man gå hos jobbcoach. Det är helt okej faktiskt, jag gillar deras stora, luftiga och vita kontor. Jag gillar också att jag känner mig duktig som går dit. Att jag har en uppgift liksom (det är det jag saknar med skolan...) Nåja.
Någonting som jag har tänkt på hos jobbcoachen är att jag blir så ställd av alla frågor, frågor som man tycker är hur enkla som helst men jag har inget svar på dom!
Den värsta frågan är "Vem är du? Hur skulle du beskriva dig själv?". Alltså...va? Jag har faktiskt ingen aning. Hur beskriver man sig själv egentligen? Det beror ju på vad den som frågar tycker är intressant att veta.
Jag vet inte riktigt vad jag gör på min fritid eller vad jag tycker om att göra, vad jag är intresserad av...
Tänk själv: Hur skulle du beskriva dig själv?
Det är ju as svårt! Vad ska man säga? Det finns så mycket att säga men ändå så lite. Det är enklare att beskriva sin kompis än att beskriva sig själv. Ändå umgås man mer med sig själv än med sin kompis.
Är inte detta lite lustigt? Hur mycket tid man än spenderar själv så är det just en själv som man känner minst.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Men kan du inte stå och träna lite på det inför dina föräldrar? Eller din syster eller bara framför spegeln? Och sen, kan du inte tänka att du berättar för en kompis som inte vet så mycket om dig, typ. Eller bara berätta sånt som du tror att de personer som vill anställa dig skulle vara intresserade av? Något som har med det jobbet att göra, vad du tror skulle passa på den arbetsplatsen liksom. Bah. Du kanske förstår vad jag menar...? :D xD

2011-08-18 @ 21:24:31
URL: http://funderarfrabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0