Tisdagen 30 Augusti

Idag gick jag upp kl 09.30. Det spöregnade utanför och en timme senare gick jag ute med mina gummistövlar och det stora röda paraplyet. Det var hur fint som helst, speciellt i skogen. Och vet ni vad? Det var enast 3 personer i skogen! Eller iallafall där jag gick.
Och en annan grej: Har ni provat att trampa på ekollon? Det känns jätte kul! Iallafall om det är asfallt, annars trycks de bara ner i marken.
Jag trampade på massvis med ekollon på vägen hem och log lite för mig själv varje gång det "klickade till" då de gick sönder.

Sen gick jag hem, gjorde pannkakor och precis när de var klara så kom cissi hem och på vägen hem hade hon köpt sylt och grädde. Jag vispade grädden, hon dukade och vi pratade om allt allt allt! Och det regnade utanför. När det droppade ner för stuprännan blev det som en liten glad melodi av allt dripp-droppande.

Sen åkte jag till tandläkaren vilken var lite läskigt.. Jag var rädd för att min plan om att vägra flour-lack inte skulle gå igenom. Men sen när tandläkaren sa "Nu tänkte jag putsa lite och sen lägger jag på fluor-lack, blir det bra?"
Jag: "Jag vill inte ha flour-lack"
Hon: "Okej men...då kanske du får hål i tänderna! Jag kan bara ta lite grann?"
Jag: "Nej, jag vill inte, det är så vidrigt och jag äter hellre massvis med flour-tabletter"
Hon: "Okej! Ja du är stor nog att välja själv tycker jag, vi skippar flour-lacket"
Sen när jag skulle gå sa hon "Förresten så är du jätte söt, verkligen! Jag har ju sett dig varje år sen du var 3 liksom. Kul att se nu hur du ser ut som nästan vuxen, och du sminkar dig jätte fint också!"
Haha! Åh, denna dag blev liksom komplett där.


Kommentarer
Postat av: Sonja

Men åh! Jag tänkte precis på det där med ekollon när jag gick hem från skolan. Fast det roligaste är att trampa på hattarna, de låter så kul :D Och då trampar man ju inte på själva ekollonet utan bara på hatten. Och hatten kan ju inte få lika ont, eller hur?

Och den där bilden är så finfinfin! Älskar idén med tygerna, åh.

2011-08-30 @ 18:21:56
URL: http://funderarfrabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0