Stora-me

OBS! innan du läser detta inlägg bör du läsa det under, ifall du inte redan gjort det..



Jag har fått två kommentarer på inlägget jag skrev förra gången. Jag håller med er båda. Jag håller med Sonja där om att det finns också en press från Stora-jag. Alltså att framtids-jaget klagar på en och anser att man gör fel val eller liknande. Jag känner massor med press där också.
Jag tänker att småsaker kan bli till jätte stora saker, typ om jag missar bussen, vad händer då? Kommer jag komma för sent, missa massor och därav faila på nåt prov? Eller kommer jag slippa en buss-olycka? Vilka människor kommer jag träffa/inte träffa om jag missar den?
Jag tänker massor sådär. Jag vet inte om jag glider ifrån ämnet nu men jag tänker massor "Vad händer om jag går åt höger istället för vänster? Vad händer om jag går på promenad istället för att logga in på datorn?" Det kanske skulle bli vääääärldens skillnad!  (detta påverkar ju såklart mitt framtids-jag. Kommer då mitt framtids-jag bli sur på mig om jag gör fel val?)
För när jag väl missar bussen så träffar jag folk jag känner som jag brukar prata med (vilket man annars gör ganska sällan). Likaså en grej är när jag för flera år sen hade tråkigt och bestämde mig för att kolla på tv, då hörde jag en Mando Diao låt på MTV och det var därifrån som jag började lyssna på dem. Vad hade hänt om jag valde att läsa istället? Då hade jag kanske haft en helt annan personlighet? Hm! Alltså sådant där kan göra mig galen... Aja. Jag hoppas att jag hade hittat hem till mitt Mando Diao-jag iallafall.
...Så länge det inte är så att Stora-jag en dag börjar hata Mando Diao och därför önskar att jag hade missat det där programmet på MTV..? Vem vet.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Haha, jo sådär tänker jag också, hela tiden. Speciellt efter att vi kollat på filmen Sliding Doors på engelska lektionen. Den handlar om öder och vad som händer/inte händer om man missar/inte missar tunnelbanetåget.

2011-06-07 @ 16:10:37
URL: http://funderarfabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0