Tankar i natten

[Detta inlägg publicerades EFTER det som står över...Jävla knasblogg.se]

Nu är jag 19! När jag var liten tänkte jag att 19 är så pass gammalt att jag kommer inte ens bli 19. Men som det verkar just nu så blev jag det.
Fast 19 är ju liksom ingen ålder...Vad händer när man är 19? Antingen pluggar man ihjäl sig eller så är man arbetslös.
Jag vill plugga så att jag gör nånting men jag vill också vara arbetslös/jobba så att jag slipper plugga.
Men det kommer bli så trisst om man har ett år då man knappt träffar några nya människor....Det är det som är det roliga med skolan: Man träffar folk. Haha, nu låter detta som om jag lever för skolan eller aldrig går ut men liksom... Hur många lär man känna på krogen egentligen? alltså känna-känna, sånna man börjar umgås med? Typ 1 eller kanske 2 om man har tur. Jag är inte den som går fram och bara "TJAAAAAAA!" till vem som helst Jag har faktiskt aldrig gjort det. Och jag bryr mig inte om att ändra på det heller.
Men åååååååh...... Jag vill inte att det ska bli slutet-av-augusti-då-alla-börjar-något-utom-jag. Det är det som ger mig ångest.
Har ni tänkt på att man ofta får ångest över små saker?
Jag får ångest över dagen då alla börjar skolan utom jag. Jag har inte ångest av att jag inte gör nåt. Utan över att jag är ensam om att inte göra något.
Eller nej! nu kom jag på vad jag har ångest över: När alla går till jobbet/skolan men jag sitter hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0