Audrey

Det finns en Audrey Hepburn bok som jag har villjat ha länge, men aldrig köpt. Det är en bok med mest bilder men det gör inget, jag tror den skulle vara inspirerande och fin och allmänt kul att ha, hon är ju trotts allt min favorit och stilförebild.
Men nu. NU. Så är det rea på den på bokrean! (som börjar den 22:e februari). Och det är rea på en film med henne som jag också har villjat se, Prinsessa på Vifft, som dessutom är hennes debutfilm (eller det tror jag att jag läst nånstans iallafall...).
Jag tycker bokrea är så mysigt. Köpa massvis med inbundna böcker med glansiga sidor.
Man ser vad för typ av människa det är beroende på vad den köper för böcker (så länge den inte köper några alls). I min bokhylla är det mest fakta böcker, haruki murakami, mode-böcker och biografier.
För övrigt så har jag tänkt köpa två konst böcker; en med Klimt och en med Dali (eller kanske monet...eller båda två, de kostar bara 30kr/st). Och sen en bok om Marie Antoinette och hennes förhållande med den svenska soldaten Axel von Fersen, den kanske är intressant. Sen kanske jag köper nån bok med bilder på fiskar, det var ju ett tag sen jag målade någon fisk, jag saknar det lite..

Men åh. Det är så långt kvar tills den 22:e och jag vill ha audrey hepburn boken... Nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0